مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 15:352023-09-04پزشكي

مشکل صنعت داروسازی در تأمین ارز و نقدینگی


رییس سازمان غذا و دارو در نشست مشترک با مدیران صنعت داروسازی کشور ضمن اذعان بر وجود مشکل در تأمین ارز و نقدینگی دارو، سازمان غذا و دارو را حامی شرکت های دارویی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سیدحیدر محمدی، در نشست هم اندیشی چالش ها و راهکارهای پیش روی صنعت داروسازی که در محل سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته با تغییر سیاست های ارزی، ارز ترجیحی به ارز نیمایی تغییر کرد، گفت: در حوزه دارو ارز ترجیحی به معنای قبلی را نداریم در واقع ارز تالار اول که 28 هزار و 500 تومان است برای دارو و کالاهای اساسی تلقی شد، با این حال برای تجهیزات و کالاهای پزشکی همچنان ارز 4200 تومانی وجود دارد.

وی افزود: مشکلی که سال گذشته به وجود آمد تغییر در گروه های کالایی بود و با تصمیم سازمان توسعه تجارت تمامی کالاهایی که مشمول تالار ارز نیمایی بودند ابطال شدند تا سیاست های تخصیص ارز اصلاح و به وضعیتی که از نظر سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی ارز آزاد تلقی می شد، بازگردد.

تا آن زمان ارز تالار نیما به عنوان ارز آزاد بود اما پس از آن ارز نیما تالار یک شد و امروز ارز تالار دوم به عنوان ارز نیمایی تلقی شده و قیمت آن بیین 38 تا 42 هزار تومان متغیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل صنعت داروسازی در تأمین ارز و نقدینگی

مشکل صنعت داروسازی در تأمین ارز و نقدینگی