مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 13:052023-08-31اقتصادي

مصرف 3 هزار تن سموم در کشت برنج مازندران


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه کارهای تحقیقاتی برای ارتقای سلامت محصولات کشاورزی انجام شده است، گفت: آمار سموم در استان نشان می دهد از 5 هزار تن سم مصرفی، - ایسنا/مازندران مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه کارهای تحقیقاتی برای ارتقای سلامت محصولات کشاورزی انجام شده است، گفت: آمار سموم در استان نشان می دهد از 5 هزار تن سم مصرفی،3 هزار تن مربوط به برنج است.

فرید بیگی، امروز، 9 شهریور در جلسه ارتقاء سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) با بیان اینکه بیشترین مصرف آفت کش در برنج و بعد در مرکبات است، اظهار کرد: با همکاری 46 کشاورز در شهرستان ها حدود 100 هکتار بدون مصرف آفت کش کشت برنج انجام شد که در کشت دوم حدود 40 هکتار در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: با تله نوری در مزارع برنج بیش از هزار پروانه شکار شد و با این روش ساده نیاز به آفت کش نخواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تامین نهاده های مرتبط با کنترل غیر شیمیایی، تسهیل در همکاری با سایر ارگان ها از جمله پیشنهادات در روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف 3 هزار تن سموم در کشت برنج مازندران

مصرف 3 هزار تن سموم در کشت برنج مازندران