مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 12:402023-08-30سياسي

عدم رعایت استانداردهای عادلانه در تحقیقات پلیسی؛ با نگاهی به جلسه دادگاه حمید نوری


در مستندی که در مورد پرونده حمید نوری در شبکه سوئدی پخش شد برای نخستین بار این موضوع فاش شد که یک افسر ایرانی الاصل با سوء استفاده از جایگاه خود و همچنین داشتن انگیزه شخصی تحقیقات موازی و سری را علیه نوری انجام داده است.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: استانداردهای دادرسی عادلانه دارای مفهومی حقوقی است که در مباحث حقوق بشری موقعیت برجسته ای دارد، اگر متهمی به طرز عادلانه ای محکوم نشود آنکه او را محکوم می کند خود محکوم است.

حق برخورداری از استانداردهای دادرسی عادلانه در اعلامیه جهانی حقوق بشر به عنوان یک اصل مورد پذیرش جهانی قرار گرفته و توسط دولتها به رسمیت شناخته شده است و متعاقباً به عنوان یک عرف بین المللی در حقوق بین الملل بر کشورها لازم الاجرا گردیده است.

این امر طبق ماده 14 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و سایر اسناد و موازین بین المللی و منطقه ای از طریق برخورداری از یک دادگاه علنی و عادلانه که به موجب قانون تشکیل شده باشد تضمین شده است.

بدیهی است عدالت کیفری که هدف رسیدگی های کیفری می باشد بدون رعایت دادرسی عادلانه که در آن حقوق و آزادی های متهم محترم شمرده شود هرگز فرصت ظهور نخواهد داشت.

قوانین و قواعد کیفری اعم از شکلی یاماهوی به منظور اجرای عدالت و اعاده نظم مخدوش شده به واسطه ارتکاب جرم، همواره باید دو اصل کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم رعایت استانداردهای عادلانه در تحقیقات پلیسی؛ با نگاهی به جلسه دادگاه حمید نوری

عدم رعایت استانداردهای عادلانه در تحقیقات پلیسی؛ با نگاهی به جلسه دادگاه حمید نوری