مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-17اقتصادي

آمریکا چگونه مجبور به واریز 43 میلیون دلار به حساب ایران شد؟


اساتید حقوق بین الملل در همایشی به بررسی ابعاد مختلف رای دیوان بین المللی دادگستری در ماجرای اموال مصادره شده ایران پرداختند، در این همایش به وظایف نهادهای بین ­المللی برای حل بحران ­های بین­ المللی از جمله وقوع فاجعه انسانی در غزه هم اشاره شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دهم فروردین 1402 (30 مارس 2023) رای دیوان بین ­المللی دادگستری درباره برخی از اموال بلوکه شده ایران صادر شد که در این رای دیوان، فارغ از اعلام عدم صلاحیت درخصوص رسیدگی به موضوع بانک مرکزی، دولت ایالات متحده را در مورد نقض تعهدات ناشی از مواد 3 (بند 1)، ماده 4 (بندهای 1 و 2) و ماده 10 (بند 1) معاهده مودت روابط اقتصادی و حقوق کنسولی مصوب 1955 متخلف شناخت.

در همین راستا توسط مرکز امور حقوقی بین المللی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری با مشارکت دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران همایشی با عنوان همایش ملی تحلیل ابعاد مختلف رای دیوان بین المللی دادگستری در ماجرای بعضی اموال مصادره شده ایران در تالار شیخ مرتضی انصاری آن دانشکده برگزار شد.

درخواست نهادهای بین ­المللی برای انجام وظایف خود در فاجعه غزه در بخش آغازین این برنامه که در آن اساتید و دانشجویانی از دانشگاه های تهران و شهرستان ها حضور داشتند، احمدرضا توحیدی، دبیرعلمی همایش ضمن بیان پیشینه صدور رای و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا چگونه مجبور به واریز 43 میلیون دلار به حساب ایران شد؟

آمریکا چگونه مجبور به واریز 43 میلیون دلار به حساب ایران شد؟