مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 14:202023-10-19اقتصادي

9 شاخص سازمان جهانی گردشگری برای معرفی «کندوان» به عنوان روستای شگفت انگیز


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از روستای شگفت انگیز توسط سازمان جهانی گردشگری - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز در آیین ثبت جهانی روستای کندوان، به عنوان روستای شگفت انگیز توسط سازمان جهانی گردشگری اظهار کرد: امید است این انتخاب سرآغازی باشد تا منجر به تبدیل گردشگری و  توسعه روستایی و افزایش رفاه اجتماعی شود.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: این روستا یک کانون بزرگ گردشگری و کانون سه گانه وزارتخانه یعنی از گردشگری به میراث فرهنگی و از آن به صنایع دستی متصل می شود.

وی افزود: خوشحالیم که آرزوی چندین ساله مردم این روستا به وقوع پیوست و امروز ثبت جهانی شد.

حمزه زاده گفت: انتخاب بهترین روستاهای گردشگری از سال 2021 توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) دنبال می شود و هدف از این اقدام تبدیل گردشگری به محرک توسعه روستایی و رفاه است.

امروز به دنبال برگزاری شبکه جهانی گردشگری ثبت شد.

او ادامه داد: روستای کندوان توانسته است امتیاز بالایی از 9 شاخصه اصلی سازمان جهانی گردشگری از جمله دارا بودن منابع فرهنگی و ترویج و حفاظت از آن، پایداری اقتصادی، محیطی، اجتماعی، پتانسیل گردشگری و توسعه و  یکپارچگی زنجیره ارزش،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 شاخص سازمان جهانی گردشگری برای معرفی «کندوان» به عنوان روستای شگفت انگیز

9 شاخص سازمان جهانی گردشگری برای معرفی «کندوان» به عنوان روستای شگفت انگیز