مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 11:502023-10-11پزشكي

دستاورد های 18 ساله برنامه کشوری غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهین یار احمدی، در نشست «دستاورد های 18 ساله اجرای برنامه کشوری غربالگری بیماری کم کاری تیرویید نوزادان در ایران» که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، - رییس اداره غدد و متابولیک وزارت بهداشت، دستاورد های 18 ساله برنامه کشوری غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهین یار احمدی، در نشست دستاورد های 18 ساله اجرای برنامه کشوری غربالگری بیماری کم کاری تیرویید نوزادان در ایران که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، گفت: برنامه کشوری غربالگری کم کاری تیرویید به عنوان زیرساخت غربالگری بقیه بیماری های مهم نوزادان از مهر 1384 در سیستم سلامت کشور ادغام شد.

وی افزود: طی این مدت، برنامه به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت خود دست یافته و به عنوان یکی از موفق ترین برنامه های ملی در حوزه سلامت کودکان شناخته شده است.

رییس اداره غدد و متابولیک وزارت بهداشت با بیان اینکه در مدت این 18 سال بالغ بر 22 میلیون نوزاد ایرانی و غیرایرانی مورد غربالگری قرار گرفته و بیش از 64 هزار بیمار نیز شناسایی شده اند، بیان داشت: تمام بیماران شناسایی و درمان شده از بهره هوشی طبیعی برخوردارند و هیچ بیماری عقب مانده ذهنی نشده است که نشانگر اثربخشی برنامه بوده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد های 18 ساله برنامه کشوری غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان

دستاورد های 18 ساله برنامه کشوری غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان