مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 20:252023-10-15سياسي

دغدغه مولانا، هدایت انسان برای واصل شدن به حقیقت متعالی است


رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: از منظر مولانا، عشق است که باعث می شود انسان به سوی آن حقیقت متعالی سوق و برتری و ارتقا پیدا کند و به آن نزدیک شود.

- ایسنا/اصفهان رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: از منظر مولانا، عشق است که باعث می شود انسان به سوی آن حقیقت متعالی سوق و برتری و ارتقا پیدا کند و به آن نزدیک شود.

غلامعلی حداد عادل در پیام تصویری به چهارمین همایش بین المللی مولوی پژوهی که امروز، 23 مهرماه در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: همایش مولوی پژوهی با همایش های معمول از جهات مختلف متفاوت است؛ اول اینکه نزدیک به دو ماه ادامه دارد و بیش از 40 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در داخل و خارج از ایران نیز در این دو ماه در برگزاری آن سهیم هستند.

وی با بیان آثار و اندیشه مولانا از دو جنبه قابل تحقیق و بررسی است، افزود: اول از جنبه زبانی، ادبی و روش بیان، یعنی اینکه تعداد آثار او چقدر است و یا ارتباط و نسبت مولانا با منابع اسلامی همچون قرآن کریم و احادیث اهل بیت و همچنین مسائل اجتماعی چگونه و در چه سطحی است.

جنبه زبانی و ادبی می تواند فرصتی برای تحقیق بیشتر باشد.

البته این جنبه ها حکم ظرفی را دارد که مولانا قصد تولید و ساختن آنها را داشته تا مظروفی در این ظرف جای دهد و آن مظروف، پیام و مقصود مولاناست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دغدغه مولانا، هدایت انسان برای واصل شدن به حقیقت متعالی است

دغدغه مولانا، هدایت انسان برای واصل شدن به حقیقت متعالی است