مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 22:252023-10-17حوادث

رهایی یک سارگپه شکاری پس از درمان در قیر و کارزین


ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اقدام به رهایی یک قطعه پرنده شکاری سارگپه در طبیعت پس از درمان این شهرستان کردند.

- ایسنا/فارس ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اقدام به رهایی یک قطعه پرنده شکاری سارگپه در طبیعت پس از درمان این شهرستان کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، عباس قائدی امروز، 25 مهرماه با اشاره به اهمیت وجود پرندگان شکاری در چرخه زیستی منطقه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اقدام به رهایی یک قطعه پرنده شکاری سارگپه در طبیعت این شهرستان کردند، این پرنده پس از تیمار و التیام از آسیب های وارده به طبیعت زیبای شهرستان قیروکارزین بازگشت.

وی با بیان اینکه کاهش پرندگان شکاری موجب افزایش جوندگان، آفات و بیماری ها می شود، افزود: فراوان شدن جوندگان ضمن تخریب مزارع گسترش بیماری هایی نظیر سالک و طاعون را در پی دارد.

قائدی گفت: زنده گیری پرندگانی چون بالابان، بحری، دلیجه و سارگپه که در پاییز به استان فارس و شهرستان قیروکارزین مهاجرت می کنند باعث شده است آن ها کمیاب شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: همجواری استان فارس با مناطق جنوب و تمایل فراوان آنان به خرید این پرندگان، زنده گیری پرندگان شکاری را افزایش دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی یک سارگپه شکاری پس از درمان در قیر و کارزین

رهایی یک سارگپه شکاری پس از درمان در قیر و کارزین