مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 07:402023-10-17اقتصادي

توزیع 43 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در میان روستاهای چهارمحال و بختیاری


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون 43 دستگاه آبگرمکن خورشیدی بین روستا های اولویت دار استان توزیع شده است، - اصغر احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در سال های گذشته 800 آبگرمکن خورشیدی به منظور قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم، کاهش فشار به جنگل، ترغیب جنگل نشینان به استفاده از انرژی پاک و سوخت های فسیلی در میان ساکنان روستاهای چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این طرح از سال 1393 آغاز شده است، ادامه داد: قبل از اجرای این طرح در استان، 13 متر مکعب از جنگل ها برای تامین سوخت جوامع محلی استفاده می شد اما بعد از آن شاهد کاهش یک و نیم درصدی استفاده از جنگل ها در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح و توزیع آبگرمکن های خورشیدی کاهش وابستگی جوامع به جنگل ها و تغییر الگوی سوخت است، یادآور شد: در سال گذشته 12 دستگاه آبگرمکن و در سال جاری 34 آبگرمکن خورشیدی در بین ساکنان روستاهای موگویی، سبزه کوه و کیار بر اساس تراکم جمعیت توزیع شده است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم در سال های آینده افراد این مناطق را از فرآورده های نفتی و گازی بهره مند کنیم و با کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 43 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در میان روستاهای چهارمحال و بختیاری

توزیع 43 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در میان روستاهای چهارمحال و بختیاری