مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 12:102023-10-01اقتصادي

اقدامات شهرداری تهران در حوزه مسکن اعلام شد


رییس سازمان نوسازی شهر تهران اقدامات شهرداری تهران در حوزه مسکن را اعلام کرد و گفت: نوسازی بافت فرسوده یکی از اولویت های مدیریت شهری است.

- مهدی هدایت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با بیان اینکه  یکی از اصلی ترین و مهمترین برنامه های شهرداری تهران  بحث نوسازی بافت های فرسوده است، گفت: چنانچه بخواهیم به تمامی چالش های مدیریت شهری پاسخ دهیم راهی جز حرکت به سمت پایداری شهری نداریم.

  مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این اجلاس به ارائه 13 تجربه شهرداری تهران را در مسیر تحقق چشم انداز تهران پایدار پرداخت و با بیان این که حدود 7 درصد از مساحت پایتخت بافت فرسوده است و 15 درصد از جمعیت این کلانشهر در این بافت ها زندگی می کنند، متذکر شد: نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران اصلی ترین، بحرانی ترین و حیاتی ترین حوزه هدف پایداری و ایمنی شهری در پایتخت است.

هدایت نخستین تجربه و اقدام در بعد نهادی پایداری شهر تهران را شناسایی محدوده های هدف بهسازی، نوسازی و بازآفرینی شهری برشمرد و عنوان کرد: این محدوده ها به 4 گونه بافت های ناکارآمد به لحاظ مخاطرات طبیعی و انسان ساخت؛ بافت های ناکارآمد کالبدی (فرسوده)؛ سکونتگاه های غیررسمی و بافت تاریخی دسته بندی می شوند و عملیاتی شدن سند سیاست گذاری گونه های شناسایی شده، اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات شهرداری تهران در حوزه مسکن اعلام شد

اقدامات شهرداری تهران در حوزه مسکن اعلام شد