مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-01پزشكي

زنان و مردان پا به پای هم پیر می شوند؟


بر اساس یافته های یک پژوهش، زنان نسبت به مردان در سنین سالمندی با احتمال بیشتری به صورت تنها زندگی می کنند و با مشکلات بیشتری روبه رو خواهند شد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: امروز اول اکتبر (نهم مهرماه) روز جهانی سالمندان است؛ بخشی از جمعیت که با وجود چالش های متعدد فردی و اجتماعی که دارند و بر تعدادشان افزوده می شود، سال ها در سیاستگذاری های اجتماعی از اولویت ها به دور بوده اند.

معاون وزیر بهداشت دکتر حسین فرشیدی در پیامی به همین مناسبت تصریح داشته رشد سالمندی جمعیت، با شتاب بسیار زیادی پیش خواهد رفت؛ به گونه ای که نسبت جمعیت سالمند در طی حدود 20 سال آینده، از 10 درصد به 20 درصد خواهد رسید (2 برابر شدن جمعیت سالمندی).

این در حالی است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان، دو برابر شدن جمعیت سالمندی در طول بیش از صد سال اتفاق افتاده است.

سالمندی؛ پدیده ای پرشتاب و توقف ناپذیر سالمندی جمعیت، به عنوان مهم ترین پیامد گذار جمعیتی که از اواسط قرن بیستم در کشورهای توسعه یافته رخ داد، در سال های اخیر در کشورهای در حال توسعه هم در حال وقوع است.

پدیده سالمندی، بعضا تغییراتی را در الگوی ترتیبات زندگی خانواده ها به دنبال می آورد؛ تغییری که از مهم ترین مؤلفه های تنوع در ساختار خانوار محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان و مردان پا به پای هم پیر می شوند؟

زنان و مردان پا به پای هم پیر می شوند؟