مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 21:502023-09-30فرهنگي

ایران ظرفیت زیادی در ثبت شهرهای خلاق یونکسو دارد


با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ما 5 شهر خلاق در یونسکو به ثبت رسیده است، افزود: کشور ما با برخورداری از مواهب الهی زمینه فعالیت در حوزه های شهرهای خلاق یونسکو را دارد و این ظرفیت وجود دارد به تعداد استان های کشور افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، امشب در افتتاحیه نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین که در سالن سینما بهمن سنندج برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: امیدواریم تکرار این قبیل برنامه ها و مشابه آن زمینه ای برای گسترش فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف ایران به دنیا و کشور های عضو یونکسو باشد.

وی افزود: شبکه شهرهای خلاق یونسکو از 2004 شروع شد و شهر سنندج به عنوان چهارمین شهر خلاق بعد از اصفهان، رشت و بندرعباس در سال 98 عضو شهرهای خلاق در موسیقی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه احترام به آداب و فرهنگ ملل مختلف از موضوعاتی است که در یونسکو پیگیری می شود، افزود: بسترهای هویت بخش تنوع فرهنگی در حوزه های فرهنگی در مناطق جغرافیایی کشور رواج دارد و قابل بهره برداری است.

وی اذعان کرد: کشور ما با برخورداری از مواهب الهی زمینه فعالیت در حوزه های شهرهای خلاق یونسکو را دارد که شامل موسیقی، غذا و خوراک، معماری، رسانه، صنایع دستی و سینما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران ظرفیت زیادی در ثبت شهرهای خلاق یونکسو دارد

ایران ظرفیت زیادی در ثبت شهرهای خلاق یونکسو دارد