مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 08:002023-10-06حوادث

اولین تصویر از یک کشف بزرگ در اصفهان


در استان اصفهان علاوه بر این دو شهر زیرزمینی تیران و کَرون که گفته می شود قدمت اشکانی دارند، شهر زیرزمینی دیگری در نوش آباد شهرستان آران و بیدگل واقع در 200 کیلومتری شمال اصفهان وجود دارد که متعلق به دوره ساسانی تا صفوی است.

- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیران و کَروَن از توابع اصفهان گفت: محوطه ای با مساحت بالغ بر10 هزار مترمربع در روستای دولت آباد بعنوان دومین شهرِ زیرزمینی دوره اشکانی در این شهرستان شناسایی شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین، محسن مظاهری افزود: شواهد و یافته های باستانشناسی، قدمت دوره اشکانی این شهر زیرزمینی را قطعی کرده است.

  وی تصریح کرد: روستای دولت آباد در بخش کَروَن این شهرستان در پنج کیلومتری روستای کُرد علیا واقع است که پیشتر هم یک شهر زیرزمینی مربوط به دوره اشکانی در آن شناسایی شده بود.

  وی یادآور شد: این دستکندها پیشتر هم وجود داشته اند اما توسط مردم در برخی از مناطق مسدود شده بودند و از آنها بعنوان انبار استفاده می شد.

  مظاهری افزود: با بازدید انجام شده از این شهرزیرزمینی متوجه شدیم که این مجموعه دستکند می تواند با دستکندهای روستای کُرد علیا مرتبط باشد اما این کار نیاز به بررسی بیشتر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین تصویر از یک کشف بزرگ در اصفهان

اولین تصویر از یک کشف بزرگ در اصفهان