مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 14:452023-10-15اجتماعي

کمبود شدید محیط بان برای حفاظت از عرصه های طبیعی کشور


رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هر 10 تا 15 هزار هکتار از عرصه های طبیعی کشور را یک محیط بان مدیریت می کند، گفت: طبق شاخص جهانی هر یک هزار هکتار عرصه طبیعی باید توسط یک محیط بان پایش شود.

- ایسنا/البرز رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هر 10 تا 15 هزار هکتار از عرصه های طبیعی کشور را یک محیط بان مدیریت می کند، گفت: طبق شاخص جهانی هر یک هزار هکتار عرصه طبیعی باید توسط یک محیط بان پایش شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی قربانی روز یکشنبه 23 مهرماه در نشست تخصصی حفاظت گاه های خصوصی و قرق های اختصاصی در ایران که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، اظهار کرد: باید با مردمی سازی محیط زیست و منابع طبیعی، کارآفرینی و کسب و کار در بخش های مختلف را با نگاه اکولوژیک شناسایی و برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه جوامع محلی در کشور توانمند هستند و این ظرفیت را باید تقویت و ارتقا داد، به حکمرانی جوامع محلی و نقش مشارکت آن ها در عرصه ها اشاره و اظهار کرد: اکنون سطح عرصه های طبیعی تحت مدیریت حفاظتی کشور حدود 18 میلیون هکتار است در حالی که تعداد محیط بانان کشور 2 هزار و 300 نفر است.

رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هر 10 تا 15 هزار هکتار از عرصه های طبیعی کشور را یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود شدید محیط بان برای حفاظت از عرصه های طبیعی کشور

کمبود شدید محیط بان برای حفاظت از عرصه های طبیعی کشور