مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 16:152023-09-30سياسي

برخی اداره ها در قوچان حق موقوفه را پرداخت نمی کنند


رییس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان گفت: متأسفانه برخی ادارات و دستگاه های اجرایی در این شهرستان حق موقوفه را پرداخت نمی کنند و مجموعه اوقاف به دنبال تعامل با آن ها و جلوگیری از هرگونه دعوای حقوقی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، حجت الاسلام هادی حسین آبادی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: زنده نگه داشتن مسئله وقف در جامعه باعث ترویج و جریان سازی آن خواهد شد زیرا این سنت حسنه مربوط به اسلام نبوده و از گذشته هم وجود داشته است.

وی بابیان اینکه مردم اطلاعات کمی نسبت به مسئله وقف و موقوفات دارند و رسانه ها می توانند روشنگری و تبیین در این زمینه را انجام دهند، افزود: سامانه جامع موقوفات کشور از سال 97 تاکنون توانسته است علاوه بر مشخص کردن نیت واقعی موقوفات محل درآمد، هزینه کرد و غیره را به صورت شفاف نشان دهد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان تعداد موقوفات این شهرستان را یک هزار و 623 موقوفه دانست که 5 هزار و 953 رقبه دارد و تصریح کرد: موقوفه عوض وردی بزرگ ترین موقوفه در شهرستان قوچان با 498 رقبه بوده است که درآمدهای حاصله از آن صرف مسجد جامع و حوزه علمیه می شود.

حسین آبادی با اشاره به اینکه چهار موقوفه اشتراک تولیت و 113 موقوفه غیر متصرفی در قوچان وجود دارد، بیان کرد: اداره اوقاف برای موقوفات غیر متصرفی فق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی اداره ها در قوچان حق موقوفه را پرداخت نمی کنند

برخی اداره ها در قوچان حق موقوفه را پرداخت نمی کنند