مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 14:102023-09-26سياسي

ضرغامی: الواح هخامنشی باقیمانده امسال باز می گردد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، سید عزت الله ضرغامی در گفت و گو با برنامه سعدآباد رادیو تهران گفت: - وزیر میراث فرهنگی با اشاره به استرداد 3506 لوح هخامنشی به کشور گفت: زمینه بازگشت سایر الواح هخامنشی فراهم شده و به همین منظور کارشناسان میراث فرهنگی آبان امسال به آمریکا می روند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، سید عزت الله ضرغامی در گفت و گو با برنامه سعدآباد رادیو تهران گفت: در 10 روز گذشته دو رویداد بسیار خوب و کم نظیر و ویژه در کشور در حوزه میراث فرهنگی رقم خورد که یکی از آن ها ثبت جهانی 54 کاروانسرای تاریخی ایران و دوم استرداد الواح هخامنشی به کشور است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: درباره رویداد اول این نکته حائز اهمیت است که 54 کاروانسرا باهم ثبت جهانی شده اند که در سطح جهانی کم نظیر است.

ضرغامی ادامه داد: این 54 کاروانسرا به لحاظ جغرافیایی و نیز زمانی دارای اهمیت است و 24 استان و از دوره ساسانی تا قاجار را شامل می شود.

وی ادامه داد: بیش از یک سال کارشناسان و ارزیابان یونسکو از این کاروانسراها بازدید کردند و کارشناسان و مدیران میراث فرهنگی که از نیروهای زبده بودند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرغامی: الواح هخامنشی باقیمانده امسال باز می گردد

ضرغامی: الواح هخامنشی باقیمانده امسال باز می گردد