مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 11:352023-10-02بين الملل

شکست پروژه ضدامنیتی موسوم به «جمعه خونین» در زاهدان


یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری فارس از خنثی سازی پروژه ای ضدامنیتی موسوم به «جمعه خونین» در جنوب شرق ایران خبر داد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: به گفته این منبع آگاه در این طرح قرار بوده که در روزهای گذشته ترور چند مولوی مطرح اهل سنت به صورت زنجیره ای اتفاق افتاده و شهر زاهدان و برخی دیگر از مناطق سیستان و بلوچستان در آستانه حادثه هشت مهر زاهدان در اوج احساسات و ابهام قرار بگیرد.

بر اساس این طرح ضدامنیتی که با تمرکز ویژه چند سرویس اطلاعاتی در حال پیگیری بود، قرار بود پس از عملیات ترور برخی مولوی های سرشناس، در مرحله دوم عوامل گروه های تروریستی در پوشش اعتراضات در سطح برخی شهرهای سیستان و بلوچستان پس از برگزاری نماز جمعه اهل سنت در تاریخ هفتم مهر  پخش شده و دست به کشته سازی وسیع از میان مردم شیعه و سنی بزنند.

وی ادامه داد: پس از اجرای آشوب خیابانی و کشته سازی در مرحله بعدی نیز گام سوم یعنی موضوع اعتصاب بازار در برخی شهرهای سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده و پروژه جمعه یک بحران سیاسی و اجتماعی نیز خلق کند.

این منبع در تشریح عقبه اجرایی این طرح افزود: در این پروژه تلاش شد در ماه های گذشته بخشی از هدایت معنوی و مذهبی در بلوچستان به یکی از مولوی هایی که اخیرا به خارج از کشور گریخته، منتقل شود که معذوریت برخی از عناصر داخلی را ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست پروژه ضدامنیتی موسوم به «جمعه خونین» در زاهدان

شکست پروژه ضدامنیتی موسوم به «جمعه خونین» در زاهدان