مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 17:102023-09-25پزشكي

دو برابر شدن جمعیت سالمند آران و بیدگل در 15 سال اخیر


کارشناس مسئول واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: شاخص جمعیت سالمندان استان اصفهان 13 درصد است و این رقم در این شهرستان 11.

- ایسنا/اصفهان کارشناس مسئول واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: شاخص جمعیت سالمندان استان اصفهان 13 درصد است و این رقم در این شهرستان 11.

4 درصد است.

منیره سعیدی، امروز(دوشنبه، 3 مهر) در نشست شورای راهبردی سلامت، اظهار کرد: جمعیت سالمندان شهرستان آران و بیدگل به رقم 13 هزار و 987 نفر رسیده که جوان تر از میانگین سنی استان اصفهان است.

وی افزود: درصد سالمندان شهرستان آران و بیدگل طی 15 سال اخیر حدود دو برابر شده که این موضوع ناشی از افزایش سن امید به زندگی از 54 سال به 74 سال و همچنین کاهش نرخ باروری به عدد 1.

7 است.

کارشناس مسئول واحد جوانی جمعیت و سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، تصریح کرد: پیش بینی می شود چنانچه در شرایط فعلی برای افزایش نرخ باروری و فرزندآوری برنامه ریزی نشود، ظرف ربع قرن آینده از هر سه شهروند یک نفر سالمند خواهد بود.

وی تأکید کرد: علاوه بر لزوم توجه به برنامه فرزندآوری و ارتقای شاخص باروری کلی، باید در زمینه ارتقای شاخص های تندرستی و سلامت سالمندان در سطح شهرستان اقدام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو برابر شدن جمعیت سالمند آران و بیدگل در 15 سال اخیر

دو برابر شدن جمعیت سالمند آران و بیدگل در 15 سال اخیر