مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 10:402023-10-15اقتصادي

فهرست رشته های مصوب مشاغل خانگی اعلام شد


به منظور تسهیل صدور مجوز های کسب و کار خانگی، رشته های مشاغل خانگی به دو گروه ثبت محور و مجوز محور تقسیم شده و اسامی 512 رشته مصوب مشاغل خانگی در سایت وزارت کار بارگذاری شده است.

- طبق گزارش ها طی دو سال دولت سیزدهم 160 هزار شغل خانگی ایجاد شده و از یک میلیون شغل ایجادی در سال گذشته 10 درصد سهم مشاغل خانگی بوده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با نگاهی اجمالی به اقتصاد کشور های توسعه یافته و در حال توسعه در می یابیم که کسب و کار های بومی و خانگی بازار محور در این کشور ها به سرعت در حال رشد و توسعه است.

مشاغل خانگی به فعالیت هایی گفته می شود که در آن یک یا تمام اعضای یک خانواده با کمترین هزینه در محل سکونت خود و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به تولید و ارائه خدمات و کسب و کارخانگی مشغولند.

  در حال حاضر کشور های بسیاری از جمله انگلستان، استرالیا، چین و ایتالیا از جمله کشور های موفق در زمینه توسعه کسب و کار های خانگی به شمار می روند که کارآفرینی خانوادگی در آن ها روز به روز و به شکل تخصصی در حال گسترش است.

  مطابق آمار ها 23 درصد کل مشاغل در کشور های توسعه یافته و صنعتی را کسب و کار های خانگی به خود اختصاص داده است، این در حالی است که در کشور ما سهم مشاغل خانگی بین 3 تا 4 درصد برآورد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فهرست رشته های مصوب مشاغل خانگی اعلام شد

فهرست رشته های مصوب مشاغل خانگی اعلام شد