مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 13:002023-10-19بين الملل

کریدور هند -غرب آسیا و اروپا دخالت آمریکا در هویت تاریخی خلیج فارس است


ارائه طرح کریدور هند غرب آسیا و اروپا از سوی آمریکا نشانه ای مبنی بر دخالت آمریکا در هویت تاریخی خلیج فارس و غرب آسیا است.

- محمد شوری استاد دانشگاه و کارشناس حوزه غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در ارتباط با هدف آمریکا از ارائه طرح کریدور تجاری هند خاورمیانه اروپا و ارتباط این ایده با تقابل آمریکا با ایران، گفت: تقابل آمریکا با منافع ملی ایران سابقه ای تاریخی دارد.

کودتای آمریکا علیه دولت مصدق از حافظه تاریخی ایرانیان پاک نخواهد شد، در سال های گذشته نیز آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران، بار دیگر دشمنی اش با ملت و جامعه ایران را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: بی اثر بودن تحریم ها بر موفقیت اهدافی که آمریکا در ایران دنبال می کرد منجر شد دشمنی کاخ سفید با ایران این بار سمت و سوی دیگری به خود بگیرد.

این استاد دانشگاه در تشریح ایده آمریکا، گفت: آمریکایی ها در آخرین تلاش خود سعی دارند با احداث کریدوری از هند به رژیم صهیونیستی و سپس به اروپا با دور زدن ایران و تنگه هرمز، ایران را از مسیر صادرات نفت خلیج فارس به اروپا حذف کنند.

شوری افزود: اما این بار تداوم دشمنی آمریکا با ایران نیازمند اقدام متقابل از سوی جمهوری اسلامی است، زیرا اجرا و تکمیل این طرح آمریکایی در منطقه به معنی به خطر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریدور هند -غرب آسیا و اروپا دخالت آمریکا در هویت تاریخی خلیج فارس است

کریدور هند -غرب آسیا و اروپا دخالت آمریکا در هویت تاریخی خلیج فارس است