مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 10:002023-09-24پزشكي

دانش آموزان را صبحانه نخورده راهی مدرسه نکنید


یک کارشناس تغذیه با تاکید بر لزوم صرف وعده صبحانه، از تاثیر مستقیم آن بر یادگیری دانش آموزان و بهبود عملکرد مغز یاد کرد.

- ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس تغذیه با تاکید بر لزوم صرف وعده صبحانه، از تاثیر مستقیم آن بر یادگیری دانش آموزان و بهبود عملکرد مغز یاد کرد.

نیلوفر حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت وعده صبحانه در سلامت دانش آموزان و افزایش یادگیری آنها گفت: زمانی که ناشتایی(نخوردن صبحانه) افراد کوتاه مدت باشد، بدن سطح قند خون را طوری تنظیم می کند که عملکرد آن مختل نشود، اما اگر مدت زمان ناشتایی طولانی مدت شود، سطح قند خون به شدت افت کرده و مغز قادر به انجام فعالیت های طبیعی خود نیست.

وی افزود: بنابراین اگر دانش آموزان صبحانه نخورند، عملکرد طبیعی مغز آنها دچار مشکل می شود و این امر بر قدرت تمرکز و یادگیری آنها اثرگذار است.

حیدری با تاکید بر لزوم صرف وعده صبحانه گفت: ضروری است که دانش آموزان مدت کوتاهی بعد از بیدارشدن از خواب حتماً وعده صبحانه را صرف کنند.

وی در خصوص بی اشتهایی برخی دانش آموزان در وعده صبحانه گفت: اگر دانش آموزان از شب قبل وعده شام را زودتر صرف کرده و زودتر بخوانند، قطعاً هنگام بیدار شدن از خواب اشتهای کافی را برای صرف صبحانه خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموزان را صبحانه نخورده راهی مدرسه نکنید

دانش آموزان را صبحانه نخورده راهی مدرسه نکنید