مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 14:402023-09-26اقتصادي

تدارک بیش از 4600 تن بذر جهت کشت پاییزه چهارمحال و بختیاری


رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته مجموعه بذری که به منظور کشت پاییزه تدارک دیده شده بود کمتر از 3 هزار تن بود اما در سال جاری بیش از 4 هزار 600 تن بذر آماده شده است و توزیع به موقع این بذرها اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در همایش آغاز سال زراعی جدید و جهش تولید در دیم زارها که در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: طی سال زراعی گذشته در طرح جهش تولید در دیمزارها به عنوان یکی از سه استان برتر کشور انتخاب شدیم و تمام سطحی که پیش بینی شده بود خوشبختانه محقق شد و این موضوع منجر شد در تولید غلات بیش از 18 درصد افزایش عملکرد در واحد سطح داشته باشیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال گذشته با وجود اینکه برای اولین بار طرح کشاورزی قراردادی در استان اجرا شد اما بیش از 50 درصد برنامه پیش بینی شده محقق شد همچنین در زمینه اجرای بیمه محصولات زراعی و باغات موفق شدیم رتبه نخست کشوری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی بارندگی های پاییزه مستمر و زودهنگام در چهارمحال و بختیاری لازم است جمع آوری محصولات بهاره در دستور کار قرار بگیرد، چراکه احتمال می رود درخصوص سه محصول ذرت علوفه ای، سیب زمینی و چغندرقند با مشکلاتی مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدارک بیش از 4600 تن بذر جهت کشت پاییزه چهارمحال و بختیاری

تدارک بیش از 4600 تن بذر جهت کشت پاییزه چهارمحال و بختیاری