مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 01:552023-09-30فرهنگي

وقتی هیچ کس هیچ چیز نگوید!


امین حسینیون تصور آینده بدون ادبیات را محال می خواند و معتقد است ادبیات در طبیعت انسان است و لازمه دنیای بدون ادبیات این است که هیچ کس هیچ چیز نگوید و از زبان استفاده ای نشود.

- امین حسینیون تصور آینده بدون ادبیات را محال می خواند و معتقد است ادبیات در طبیعت انسان است و لازمه دنیای بدون ادبیات این است که هیچ کس هیچ چیز نگوید و از زبان استفاده ای نشود.

  این داستان نویس و مترجم در گفت وگو با ایسنا درباره آینده بدون ادبیات و این که چرا باید ادبیات ادامه پیدا کند، گفت: واقعیت این است بایدی وجود ندارد؛ انسان موجودی است که تخیل دارد و زمانی که تخیل از طریق کلمات بیان شود، فارغ از کیفیت آن می شود ادبیات یا اگر از طریق صدا بیان شود، می شود موسیقی.

او افزود: تنها حالتی که امکان دارد ادبیات اصلا وجود نداشته باشد، این است که دیگر انسان هیچ تخیلی نداشته باشد یا هیچ وقت، هیچ کس درباره تخیلش صحبت نکند.

تخیل می تواند هر چیزی باشد و لزوما هم مثبت نیست یا ممکن است چیزهای زشت باشد، همان طور که بخشی از ادبیات چنین چیزهایی است.

پس بایدی برای ادامه ادبیات وجود ندارد اما تا زمانی که انسان چنین موجودی است، یعنی دارای تخیل است، ما ادبیات، فارغ از کیفیتش، خواهم داشت و کسی نمی تواند جلویش را بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی هیچ کس هیچ چیز نگوید!

وقتی هیچ کس هیچ چیز نگوید!