مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 04:102023-09-27بين الملل

عضویت فنلاند در ناتو؛ قسمت سخت ماجرا فرا رسیده است


اوکراین، فنلاند موضع بی طرفانه خود را کنار گذاشت و به سختی در ماه آوریل سال جاری میلادی سرانجام عضو ائتلاف نظامی ناتو شد، - یک سال پس از جنگ روسیه-اوکراین، فنلاند موضع بی طرفانه خود را کنار گذاشت و به سختی در ماه آوریل سال جاری میلادی سرانجام عضو ائتلاف نظامی ناتو شد، اما اکنون فنلاندی ها دریافته اند که زندگی در یک ائتلاف بزرگ پیچیده، هزینه بر و عمیقا سیاسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: عضویت فنلاند در ناتو با سرعت شگفت انگیزی رخ داد، اما مسئله عضویت شاید بخش ساده این روند بوده باشد.

اکنون روند پیچیده ادغام در این ائتلاف و نیاز آن به دفاع جمعی با تمام موانع مالی، قانونی و استراتژیک آن فرا رسیده است.

جان کاسلا مدیرکل سیاست دفاعی در وزارت دفاع فنلاند گفت: پیوستن به ناتو یک تجارت گران است و حمایت از اوکراین یک تجارت هزینه بر دیگر و هیچ پایانی برای آن قابل رویت نیست.

روزنامه نیویورک تایمز می نویسد: مدت هاست عضویت در ناتو با توجه به چتر هسته ای آمریکا و اصل دفاع جمعی، یک مزیت ارزان در نظر گرفته شده است؛ اما ناتو شرایط گسترده ای برای اعضای خود دارد و از جمله این شرایط و نیازمندی ها می توان به تخصیص بودجه ای برای ارتش، برخی موارد در حوزه توانایی ها، تسلیحات، تقویت نیروها و زیرساخت ها اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت فنلاند در ناتو؛ قسمت سخت ماجرا فرا رسیده است

عضویت فنلاند در ناتو؛ قسمت سخت ماجرا فرا رسیده است