مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 13:502023-10-18بين الملل

آمریکا، فرهنگ ساز خشونت و کشتار جمعی


خشونت مسلحانه و کشتارهای جمعی به ویژه در مدارس و دانشگاه های آمریکا به رغم آنکه سالانه قربانیان زیادی در این کشور می گیرد، جزو حوادث متداول و همیشگی در زندگی روزمره آمریکایی ها شده، - با این حال این حوادث مرگبار تا حد زیادی در ایالات متحده جنبه سیاسی دارد و حامیان ضرورت کنترل اسلحه را در مقابل سیاستمدارانی قرار می دهد که به شدت از حق حمل سلاح حمایت می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان علوم اجتماعی در ایالات متحده می گویند که افزایش میزان قتل و آدم کشی در این کشور ممکن است ناشی از روابط مخدوش بین مردم و پلیس باشد.

این کارشناسان همچنین اظهار کرده اند عوامل دیگری که منجر به افزایش خشونت با اسلحه هستند شامل انزوای اجتماعی، از دست دادن شغل و فشارهای اقتصادی است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) می گوید: قتل و خودکشی با استفاده از اسلحه طی سال های اخیر در ایالات متحده به بالاترین حد خود رسیده است.

کارشناسان این مرکز گزارش داده اند که از سال 2020 تا 2021 میلادی، آمار قتل و خودکشی با سلاح گرم در این کشور بیش از 8 درصد افزایش یافته است.

بنابر آمار اخیر منتشر شده در خبرگزاری شینهوا، 81 درصد از قتل ها و 55 درصد از خودکشی ها در سال گذشته میلادی (2021) مربوط به استفاده از سلاح گرم بوده و این درحالیست که این ارقام در سال 2020 میلاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا، فرهنگ ساز خشونت و کشتار جمعی

آمریکا، فرهنگ ساز خشونت و کشتار جمعی