مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 10:552023-09-25اقتصادي

«چارقلی» مقصد کشف نشده گردشگری/ تنها ساحل شنی گلستان محروم از نگاه گردشگران


ساحل بکر و ماسه ای روستای چارقلی گمیشان یکی از جاذبه های بکر و ناشناخته گردشگری است که تکمیل زیرساخت های جذب مسافر در کنار معرفی این ظرفیت زمینه رشد صنعت گردشگری گلستان را فراهم خواهد کرد.

- چارقلی مقصد کشف نشده گردشگری/ تنها ساحل شنی گلستان محروم از نگاه گردشگران ایسنا/گلستان ساحل بکر و ماسه ای روستای چارقلی گمیشان یکی از جاذبه های بکر و ناشناخته گردشگری است که تکمیل زیرساخت های جذب مسافر در کنار معرفی این ظرفیت زمینه رشد صنعت گردشگری گلستان را فراهم خواهد کرد.

استان گلستان با دارا بودن بیش از 120 کیلومتر خط ساحلی در محدوده شهرستان های بندرترکمن ، بندرگز ، نوکنده و گمیشان دارای پتانسیل های زیادی در حوزه گردشگری دریایی است اما با این وجود از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

یکی از دلایل عدم استقبال از سواحل گلستان، باتلاقی بودن و انباشت سالانه گل و لای در کرانه های دریای خزر و خلیج گرگان است اما حدود 10 درصد از کرانه های ساحلی استان دارای سواحل کم عمق ماسه ای همچون سواحل خزر در استان گیلان و مازندران بوده که قابلیت اجرای طرح های گردشگری را دارد.

ساحل چارقلی در فاصله 15 کیلومتری از شهرستان بندرترکمن و گمیشان به سبب برخورداری از بستر شنی، آب زلال و عمق کم و چشم انداز زیبا، محیطی فرح بخش برای خانواده ها و بازی کودکان است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چارقلی» مقصد کشف نشده گردشگری/ تنها ساحل شنی گلستان محروم از نگاه گردشگران

«چارقلی» مقصد کشف نشده گردشگری/ تنها ساحل شنی گلستان محروم از نگاه گردشگران