مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 10:252023-10-15پزشكي

کشتارگاه های سنتی و سگ های بلاصاحب، بزرگترین چالش بهداشتی در جنوب کرمان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به وضعیت کشتارگاه ها و سگ های بلاصاحب هشدار داد و از شهرداری ها خواست برای سلامت مردم آنها را ساماندهی کنند.

- ایسنا/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به وضعیت کشتارگاه ها و سگ های بلاصاحب هشدار داد و از شهرداری ها خواست برای سلامت مردم آنها را ساماندهی کنند.

طاهره بیگ زاده در گفت و گو با ایسنا سلامت حیوانات را بر بهداشت و سلامت جامعه تاثیرگذار دانست و افزود: خط اول سلامت جامعه بر عهده دامپزشکان است.

لذا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با 89 مرکز جامع سلامت، 425 خانه بهداشت و 48 پایگاه سلامت آمادگی هرگونه همکاری را با اداره کل دامپزشکی دارد.

وی از فعالیت 15 مرکز درمان و پیشگیری از هاری خبر داد و گفت: بحث بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به این دلیل که بهداشت عمومی بر اقتصاد کشور تاثیرگذار است، در این راستا با همکاری دستگاه های ذیربط کار شناسایی، پیشگیری و درمان در دستور کار قرار دارد.

بیگ زاده از سه بیماری هاری، تب مالت و تب کریمه کنگو به عنوان مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان نام برد وگفت: بیماری تب مالت و کریمه کنگو نسبت به سال های گذشته رو به افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتارگاه های سنتی و سگ های بلاصاحب، بزرگترین چالش بهداشتی در جنوب کرمان

کشتارگاه های سنتی و سگ های بلاصاحب، بزرگترین چالش بهداشتی در جنوب کرمان