مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 22:052023-09-27بين الملل

العربی الجدید: ایران برای بررسی اجرای توافق امنیتی به عراق هیأت نظامی اعزام می کند


یک منبع نظامی عراقی به «العربی الجدید» گفت ایران برای بررسی اجرای توافق امنیتی با بغداد و اطمینان از برچیده شدن مقر گروهک های تجزیه طلب به زودی به عراق هیأت نظامی اعزام می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منبعی عراقی، امروز (چهارشنبه)، در گفت و گو با روزنامه العربی الجدید خبر دادند کمیته ای امنیتی-نظامی از ایران برای اطلاع از اجرای توافق امنیتی با بغداد به زودی عازم منطقه کردستان در شمال عراق خواهند شد.

منبع مذکور که یکی از مقامات فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق است، به العربی الجدید گفت مقامات نظامی ایرانی از مناطقی بازدید خواهند کرد که پیشتر اردوگاه های مخالفان کُرد (گروهک های تروریستی تجزیه طلب) در آنجا مستقر بوده اند.

به گفته این منبع که اشاره ای نیز به نام او نشده، کمیته ایرانی همچنین با مقامات دولت کردستان عراق و مسئولان دولت مرکزی برای تکمیل اجرای توافق امنیتی بخصوص بند مربوط به تحویل تروریست های تحت تعقیب به ایران دیدار خواهد داشت.

این منبع می گوید که اجرای این بند هنوز از سوی دولت عراق به مرحله قطعیت نرسیده و سازمان ملل نیز تحویل این افراد را نمی پذیرد.

او در عین حال توضیح داد: عراق به مسئله دور کردن اردوگاه های مخالفان ایرانی کُرد (گروهک های تروریستی تجزیه طلب) و خلع سلاح آن ها پایبند بوده و در ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید: ایران برای بررسی اجرای توافق امنیتی به عراق هیأت نظامی اعزام می کند

العربی الجدید: ایران برای بررسی اجرای توافق امنیتی به عراق هیأت نظامی اعزام می کند