مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 12:402023-09-27بين الملل

طرح ماکرون برای نزدیک کردن عربستان و آمریکا در پرونده هسته ای


منابع دیپلماتیک از طرح رییس جمهوری فرانسه در راستای نزدیک کردن دیدگاه های مقامات عربستان سعودی و آمریکا درباره پرونده هسته ای ریاض به عنوان یک شرط برای سازش آن و رژیم صهیونیستی پرده برداشته اند.

- منابع دیپلماتیک از طرح رییس جمهوری فرانسه در راستای نزدیک کردن دیدگاه های مقامات عربستان سعودی و آمریکا درباره پرونده هسته ای ریاض به عنوان یک شرط برای سازش آن و رژیم صهیونیستی پرده برداشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، یک منبع دیپلماتیک غربی فاش کرد که امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه اطلاعاتی را در اختیار دولت آمریکا قرار داده که منجر به تسریع در ارائه پیشنهادات مربوط به پروژه هسته ای مورد درخواست عربستان سعودی به عنوان یکی از سه شرط اصلی آن برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد.

رای الیوم در این باره نوشت: به نظر می رسد دایره تفاهم میان آمریکا و طرف سعودی در خصوص پروژه هسته ای، دست کم برای اهداف صلح آمیز، اخیراً پیشرفت محسوسی داشته است.

طبق این گزارش، در واقع، ارتباطات میان آمریکا و عربستان در این زمینه نیز به طور قابل توجهی توسعه یافته و دلیل این امر نیز ابتکارعمل فرانسه است که شخصا توسط ماکرون مطرح شد؛ ماکرون در این باره دولت آمریکا را تحت فشار قرار داد و کاخ سفید را در جریان محتوای جزییات ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ماکرون برای نزدیک کردن عربستان و آمریکا در پرونده هسته ای

طرح ماکرون برای نزدیک کردن عربستان و آمریکا در پرونده هسته ای