مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 14:052023-09-30اقتصادي

یونیسف: افزایش 60 درصدی مهاجرت کودکان بدون همراه از طریق دریا


صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می گوید: شمار کودکان مهاجر بدون همراه که از نواحی دریایی خطرناک به سمت اروپا عبور می کنند در سال جاری میلادی (2023) 60 درصد افزایش یافته است.

- صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می گوید: شمار کودکان مهاجر بدون همراه که از نواحی دریایی خطرناک به سمت اروپا عبور می کنند در سال جاری میلادی (2023) 60 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بی بی سی، یونیسف در این باره می گوید بیش از 11 هزار کودک از دریای مدیترانه عبور کرده اند.

این نهاد خواستار واکنش گسترده اروپا برای حمایت از کودکان و خانواده های پناهجو است.

این نهاد سازمان ملل می گوید کودکان اغلب زمانی که به اروپا می رسند در بازداشتگاه ها نگهداری می شوند و بیش از 22 هزار نفر فقط در ایتالیا نگهداری می شوند.

در همین رابطه، در نشست سران 9 کشور جنوب اروپا که به تازگی در مالت آغاز شده، وضعیت ناگوار مهاجران در دریای مدیترانه در دستور کار قرار گرفته است.

سازمان ملل می گوید بیش از 2500 نفر در سال جاری میلادی در حین سفر جان باخته یا مفقود شده اند - بیش از 180 هزار نفر موفق شده اند.

در این نشست پیشنهادهایی برای افزایش گشت زنی های نیروی دریایی، با کشتی های نظامی احتمالا برای بازگرداندن مهاجران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونیسف: افزایش 60 درصدی مهاجرت کودکان بدون همراه از طریق دریا

یونیسف: افزایش 60 درصدی مهاجرت کودکان بدون همراه از طریق دریا