مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:302023-10-14اقتصادي

فرسایش 50 تن در هکتار در برخی نقاط لرستان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در برخی نقاط استان به صورت نقطه ای میزان فرسایش 50 تن در هکتار است.

- ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در برخی نقاط استان به صورت نقطه ای میزان فرسایش 50 تن در هکتار است.

محمدحسین میرزایی امروز 22 مهرماه در جلسه ستاد پیشگیری از حوادث و مدیریت بحران لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری موضوعی استراتژیک بوده و لرستان استانی با شیب زیاد، فرسایش و رسوب خیلی بالایی است.

وی با بیان اینکه متوسط رسوب کشور 16 تن در هکتار است و این درحالیست که این رقم در لرستان 25 تن در هکتار گزارش شده است، اضافه کرد: در برخی نقاط لرستان نیز به صورت نقطه ای میزان فرسایش 50 تن در هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: با این اوصاف باید اقدامات خیلی جدی در راستای آبخیزداری و آبخوان داری در استان انجام دهیم.

میرزایی بیان کرد: موضوع آبخیزداری تنها به حفظ آب، خاک و جلوگیری از فرسایش و رسوب منتج نمی شود بلکه در این مقوله استحصال آب نیز شامل می شود.

وی با بیان اینکه آبخیزداری و منابع طبیعی بحثی حاکمیتی است و دولت باید به طور جدی به آن بپردازد، افزود: مردم اقبال خیلی خوبی نسبت به طرح های آبخیزداری از خود نشان می دهند؛ به عنوان نمونه در برخی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسایش 50 تن در هکتار در برخی نقاط لرستان

فرسایش 50 تن در هکتار در برخی نقاط لرستان