مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 15:102023-10-22سياسي

حفاظت از بناهای تاریخی، متحول شدن اقتصاد جامعه را در پی دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری فارس با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی گفت: حفاظت از آثار، بناها و بافت های تاریخی، فرهنگی متحول شدن اقتصاد جامعه در پی دارد.

- ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری فارس با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی گفت: حفاظت از آثار، بناها و بافت های تاریخی، فرهنگی متحول شدن اقتصاد جامعه در پی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید مؤید محسن نژاد امروز، 30 مهرماه در دیدار با هیئت رییس یکی از مؤسسات آموزش عالی استان فارس گفت: یکی از رسالت های مهم میراث فرهنگی، حفاظت و صیانت از داشته ها، آثار و بناهای تاریخی ـ فرهنگی است.

وی افزود: در همین راستا و برای حفظ و نگهداری بناهای ارزشمند و عناصر موجود در بافت تاریخی شیراز خوشبختانه در سال جاری باهمت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و تلاش این اداره کل و مجموعه استان ثبت بافت تاریخی شیراز در فهرست آثار ملی ایران انجام شد که با دست یافتن به این موفقیت بزرگ این بافت ارزشمند تاریخی ایران وجهان بیش ازپیش حافظت و نگهداری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: به دلیل نبود فرهنگ سازی مناسب، این طور تصور می شود که ثبت آثار تاریخی یک عامل بازدارنده برای توسعه و بهسازی محسوب می شود، اما فرهنگ سازی و آشنا سازی عموم با مزایایی که ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از بناهای تاریخی، متحول شدن اقتصاد جامعه را در پی دارد

حفاظت از بناهای تاریخی، متحول شدن اقتصاد جامعه را در پی دارد