مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 11:152023-10-06دانش

اخذ سند جدید برای 90 موقوفه و بقاع متبرکه در آمل


رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه یک هزار و 301 موقوفه در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: تعداد 90 سند جدید برای موقوفات این شهرستان اخذ شده که 18 سند در بخش روستایی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت الاسلام محمدهادی بهرامی صبح امروز در هفته گرامیداشت وقف با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر زمان دهه وقف به 16 ربیع الاول از 10 مهر ماه به مدت یک هفته انجام شد و این زمان بهترین فرصت برای نمایش دستاوردها، توانمندی و عملکرد موقوفات، بقاع متبرکه، اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به دو شأنیت اوقاف و امور خیریه، افزود: از نظر اداری این اداره زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و تابع قوانین و مقررات کشور است و شأن بالاتر و بزرگتر آن موضوع حاکمیتی است که متولی اصلی آن حاکم شرع بوده و به اذن آن تصدی گری موقوفات و اماکن متبرکه به اداره اوقاف واگذار شده است.

بهرامی با اعلام اینکه اوقاف و امور خیریه زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری است و وظیفه اصلی مان اجرای امینانه نیت واقفان و موقوفات خواهد بود، تصریح کرد: فلسفه وجودی وقف از قبل و صدر اسلام تاکنون کمک به اقتصاد و معیشت جامعه اسلامی است و تکلیف داریم هرچه واقف نیک اندیش در وقف نامه خود قید کرده است ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ سند جدید برای 90 موقوفه و بقاع متبرکه در آمل

اخذ سند جدید برای 90 موقوفه و بقاع متبرکه در آمل