مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 14:302023-10-07اقتصادي

کاهش سرانه منابع آب تجدیدپذیر/ برنامه اجرای عدالت آبی در سراسر کشور


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با اشاره به دو دهه رویارویی کشور با خشکسالی های پی درپی گفت: در کنار مصرف بی رویه آب و افزایش جمعیت، سرانه منابع آب تجدیدپذیر کشور کاهش یافته و در شرایط تنش آبی قرار گرفته است.

- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با اشاره به دو دهه رویارویی کشور با خشکسالی های پی درپی گفت: در کنار مصرف بی رویه آب و افزایش جمعیت، سرانه منابع آب تجدیدپذیر کشور کاهش یافته و در شرایط تنش آبی قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اتابک جعفری در تشریح طرح های آبرسانی با بیان اینکه قرار بود طی چهار سال، 9 درصد یعنی حجمی معادل 700 میلیون متر مکعب به ظرفیت آب شرب بهداشتی کشور افزوده شود، اظهار کرد: با اقداماتی که صورت گرفته این مقدار به بیش از یک میلیارد و 58 میلیون متر مکعب رساندیم.

یعنی عمکلرد دو سال نخست، 50 درصد از وعده 4 ساله فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه برنامه آبرسانی به 300 درصد یعنی به حجم دو میلیارد و 100 میلیون مترمکعب خواهد رسید، اظهار کرد: امر جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری علاوه بر الزامات و ضرورت های زیست محیطی و بهداشتی، به عنوان تامین کننده بخشی از منابع آب نامتعارف به شمار می آیند، بازچرخانی پساب کمک شایانی به پایداری تامین آبدر مصارف گوناگون می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سرانه منابع آب تجدیدپذیر/ برنامه اجرای عدالت آبی در سراسر کشور

کاهش سرانه منابع آب تجدیدپذیر/ برنامه اجرای عدالت آبی در سراسر کشور