مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 13:502023-09-27اقتصادي

بنگاه داری بانک ها ازعوامل رشد نقدینگی بی ضابطه در اقتصاد کشور


بنگاه داری بانک ها از طرق مختلف در نهایت منجر به انجماد منابع بانک و در نتیجه اضافه برداشت از بانک مرکزی و رشد نقدینگی بی ضابطه و تورم در کشور خواهد شد.

- محمد بیات، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره بنگاه داری بانک ها اظهار کرد: بنگاهداری بانک ها مشکلاتی را در حوزه نقدینگی برای آنها ایجاد کرده است که تبعات زیادی را هم برای نظام بانکی و هم برای اقتصاد کشور داشته است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بنگاه داری بانک ها هم شرکت های خارج از گروه های مالی را از دریافت تسهیلات بانکی با نرخ مناسب از بانک ها محروم کرده و هم سبب شده است که بانک ها با روش های خلاقانه نرخ سود سپرده بیشتری نسبت به نرخ مصوب پرداخت کنند تا سپرده گذاران بالقوه را تشویق به افتتاح حساب کنند.

وی افزود: اینکه بانک ها چگونه قادر به پرداخت این سود در آینده خواهند بود، خود جای سوال دارد.

در شرایط فعلی بانک ها با مشکل تامین منابع دست و پنجه نرم می کنند و مجبور به حضور در بازار بین بانکی جهت رفع این مشکل هستند.

بیات تاکید کرد: زمانی که بانک ها دچار مشکلات نقدینگی می شوند، با ایجاد سپرده های ویژه قصد جذب مشتریان بیشتری را خواهند داشت و سود بالاتری را نیز پرداخت خواهند کرد تا مشکل نقدینگی را هر چند به طور موقت حل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنگاه داری بانک ها ازعوامل رشد نقدینگی بی ضابطه در اقتصاد کشور

بنگاه داری بانک ها ازعوامل رشد نقدینگی بی ضابطه در اقتصاد کشور