مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 14:052023-09-26بين الملل

نگرانی آمریکا از ابتکار «سپر آسمان اروپا»


مقامات آمریکایی، شدیدا نسبت به تصمیم جمعی اخیر در اروپا احساس نگرانی می کنند، زیرا عملیاتی سازی یک الگوی آفندی یا پدافندیِ تمام اروپایی در دل پیمان آتلانتیک شمالی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، 15 کشور اروپایی عضو ناتو در واکنش به آنچه حملات هوایی روسیه به اوکراین می خوانند، تصمیم به تقویت سیستم دفاع هوایی خود گرفته و آلمان هماهنگی اجرای طرحی برای این منظور را بر عهده دارد که تفاهم نامه آن امضاء شده است.

کریستینه لامبرشت وزیر دفاع دولت فدرال آلمان و همتایان او از 14 کشور اروپایی، روز پنج شنبه 13 اکتبر در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل تفاهم نامه ای برای ایجاد یک سامانه دفاع هوایی مشترک امضاء کردند.

در مراسم امضاء تفاهم نامه طرح سپر آسمان اروپا نمایندگان بریتانیا، هلند، بلژیک، اسلواکی، مجارستان، بلغارستان، جمهوری چک، لتونی، رومانی، فنلاند، نروژ، لیتوانی، اسلوونی و آلمان شرکت داشتند.

استونی نیز قرار است به این جمع بپیوندد.

رسانه های اروپایی نیز این روایت سازی را به صورتی گسترده انجام داده و هدف از هم افزایی اعضاء اروپایی پیمان آتلانتیک شمالی را بازدارندگی و ایمن سازی جمعی در برابر اقدامات بالقوه و بالفعل روس ها تلقی می کنند.

طرح موسوم به سپر آسمان اروپا با مشارکت 15 کشور اروپایی عضو ناتو قرار است نقاط ضعف سامانه دفاع هوایی شماری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی آمریکا از ابتکار «سپر آسمان اروپا»

نگرانی آمریکا از ابتکار «سپر آسمان اروپا»