مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 09:002023-10-06سياسي

تعارض این مصوبه مجلس با حقوق ملت/ واکنش های منفی و عمومی ادامه دارد


در بند ب ماده 75 برنامه هفتم توسعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی مرکز آمار ایران مکلف شده که «نسبت به راه اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص های فرهنگ عمومی و سبک زندگی مردم» اقدام کند.

- در خلال بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، انتشار مفاد ماده75 این لایحه که مقرر می کند:   دستگاه های اجرایی و دارندگان پایگاه های داده موضوع این بند مکلف هستند، نسبت به ارایه مستمر و جامع داده ها به این سامانه به صورت برخط اقدام کنند.

تیتر شدن عبارتِ قانون سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم ناشی از بررسی برنامه هفتم توسعه، سببِ مرور سابقه تاریخی تدوین برنامه های توسعه در کشور و بررسی فرجام اهداف تعریف شده در قوانین موصوف به قانون برنامه توسعه کشور شد.

  قانون اساسی ذیل فصل اول با عنوان اصول کلی با اصل سوم به وظایف دولت در تحقق اهداف تعریف شده ذیل اصل دوم که پایه های اساسی نظام را بنا به اصول دین و توجه به کرامت انسانی، بهره مندی از تکنولوژی و نفی هرگونه ستمگری و سلطه گری با تاکید بر ضرورت اعمال قسط و داد و تحقق استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سایه همبستگی ملی تبیین شده است، موارد 16گانه ای را به عنوان تکلیف دولت تعریف می کند که ماهیت این موارد به طور کلی در تمامی برنامه های توسعه کشور به انحای مختلف تکرار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعارض این مصوبه مجلس با حقوق ملت/ واکنش های منفی و عمومی ادامه دارد

تعارض این مصوبه مجلس با حقوق ملت/ واکنش های منفی و عمومی ادامه دارد