مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 16:352023-09-29سياسي

جامعه ای که از موهبت «خانواده» بی نصیب بماند، هویت ندارد


امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه خانواده، اخلاقی ترین نهاد بشری است، گفت: اگر جامعه ای را از این موهبت محروم شود، آن جامعه را از اصالت، هویت و معنویت تهی ساخته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، در خطبه های نماز جمعه شهر ماهدشت، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر خاتم (ص)، اظهار کرد: دوره مدینه، فصل دوم دوران بیست و سه ساله رسالت پیغمبر است.

سیزده سال در مکه، فصل اول بود که مقدمه فصل دوم محسوب می شود - و تقریباً ده سال هم دوران مدینه پیغمبر است، که دوران شالوده ریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیت اسلام برای همه زمان ها و دوران های تاریخ انسان و همه مکان ها است.

وی بیان کرد: البته این الگو، یک الگوی کامل است و مثل آن را دیگر در هیچ دورانی سراغ نداریم، با نگاه به این الگوی کامل، می شود شاخص ها را شناخت.

امام جمعه ماهدشت این شاخص ها برای افراد بشر و مسلمان ها علامت هایی است که باید به وسیله آن ها نسبت به نظام ها و انسان ها قضاوت کنند.

نظامی که پیغمبر ساخت، شاخص های گوناگونی دارد که در بین آن ها هفت شاخص از همه مهم تر و برجسته تر است.

وی با بیان اینکه شاخص اول ایمان و معنویت است، تصریح کرد: انگیزه و موتور پیش برنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم می جوشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه ای که از موهبت «خانواده» بی نصیب بماند، هویت ندارد

جامعه ای که از موهبت «خانواده» بی نصیب بماند، هویت ندارد