مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 13:402023-09-29بين الملل

بیان دستاوردهای حکومت طالبان در نشست «فرمت مسکو»


سرپرست وزارت امورخارجه طالبان در سخنانی در نشست «فرمت مسکو» در شهر کازان روسیه، با ارائه گزارشی از دستاوردهای دو سال گذشته حکومت آنها در افغانستان خاطرنشان کرد که «امارت اسلامی» به تازگی یک توطئه بزرگ علیه امنیت کل منطقه از جمله افغانستان را خنثی کرده است.

- سرپرست وزارت امورخارجه طالبان در سخنانی در نشست فرمت مسکو در شهر کازان روسیه، با ارائه گزارشی از دستاوردهای دو سال گذشته حکومت آنها در افغانستان خاطرنشان کرد که امارت اسلامی به تازگی یک توطئه بزرگ علیه امنیت کل منطقه از جمله افغانستان را خنثی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، امیرخان متقی در سخنان خود در نشست فرمت مسکو در مورد افغانستان در ابتدا از دولت فدراسیون روسیه و جمهوری تاتارستان به خاطر برگزاری این نشست و دعوت از طالبان به منظور گفتگو در مورد آخرین تحولات کشور تشکر و خاطرنشان کرد: دو سال پیش، در 16 اکتبر 2021، هیئت بزرگی از امارت اسلامی در نشست مسکو شرکت کرد، در زمانی که اشغال آمریکا و ناتو در افغانستان و اداره وابسته به آنها نابود شد و دولت جدید آغاز به کار کرده بود.

متقی تأکید کرد: ما در دو سال گذشته در این قالب (فرمت مسکو) و سایر فرمت ها از وضعیت امنیتی افغانستان به منطقه و جهان اطمینان داده و قول داده ایم که امارت اسلامی افغانس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیان دستاوردهای حکومت طالبان در نشست «فرمت مسکو»

بیان دستاوردهای حکومت طالبان در نشست «فرمت مسکو»