مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 14:352023-10-16اقتصادي

نهایی سازی انعقاد رشت - آستارا تا پایان سال میلادی


معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت پروژه ریلی رشت - آستارا برای توسعه ترانزیت در کریدور شمال جنوب، خواستار اهتمام جدی طرف روس برای نهایی سازی فاز طراحی و انعقاد قرارداد تجاری تا پیش از پایان سال جاری میلادی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توسعه کریدورهای ترانزیتی برای رسیدن به جایگاه مناسب کشور در حمل ونقل بین المللی از موضوعات مهم در سیاست های کلی حمل ونقل و قانون برنامه هفتم توسعه است و با توجه به اهمیت راه آهن رشت- آستارا به عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب و یکی از مهم ترین طرح های ترانزیتی و تحول زا در توسعه راه آهن، این پروژه در اولویت های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

محور ریلی رشت - آستارا با طول 164 کیلومتر، یکی از مهم ترین پروژه های ریلی کشور است که به گفته مسئولان تاکنون عملیات اجرایی 12 کیلومتر از سمت آستارا و 10 کیلومتر از سمت رشت آغاز شده است؛ همچنین بنا شده با همکاری روسیه، بخش دیگری از تامین مالی این پروژه انجام شود.

چندی پیش معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با تشریح مزایای اقتصادی و ترانزیتی راه آهن رشت - آستارا، در خصوص نحوه مشارکت روسیه در احداث این راه آهن گفت: موافقت نامه تامین مالی طرح از روسیه به صورت دریافت وام صادراتی و تا سقف پنج میلیارد دلار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهایی سازی انعقاد رشت - آستارا تا پایان سال میلادی

نهایی سازی انعقاد رشت - آستارا تا پایان سال میلادی