مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-01فرهنگي

پیام وزیر فرهنگ به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی، گفت: تقویت مردمی کردن جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منجر به افزایش سرمایه اجتماعی آن می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی، گفت: تقویت مردمی کردن جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منجر به افزایش سرمایه اجتماعی آن می شود.

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است: هنرهای نمایشی از آن رو که بیشترین یکسانی و آیینگی را با زندگی فردی و تعاملات اجتماعی انسان ها دارند، در دوره­ ها و تحوّلاتِ گوناگون تاریخی ملّت ها، همواره ساخت و ساحتی متفاوت پذیرفته اند، امّا اصالت مفهومی و جوهره مشترکِ جلوه­ های مختلف آن­ ها همگی در این است که حوزه های آیینی خود را از بُن­ مایه­ های فکری و وزنِ فرهیختگی مردم آن قلمرو فرهنگی برگرفته­ اند و همگی بازتاب نمادین لایه ها و منظرهای ذهنی و آرمانی اجتماع­ شان بوده اند.

به بیانی دیگر، آیین و تئاتر، دو روی یک سکّه اند و هنرهای آیینی و سنّتی مردمان، از جمله ساکنانِ شریف و هنرور ایران اسلامی، از سویی نزدیک ترین تصویر از زندگیِ حقیقی اقشار فضیلت گرای این مردم را نشان می دهند و از سویی دیگر، وسیع ترین تعریف را از هنرِ تئاتر به مخاط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام وزیر فرهنگ به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی

پیام وزیر فرهنگ به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی