مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 11:052023-10-01اقتصادي

جزییات سهم 3 بازار در تأمین مالی شرکت ها


در ایران سهم بازار پول از تامین مالی شرکت ها 90 درصد، سهم بازار بدهی 4 درصد و سهم بازار سرمایه، 6 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داوود دانش جعفری، امروز ضمن تشریح روش های نوین تامین مالی، اظهار داشت: نظام تامین مالی یعنی چارچوبی که مشخص می کند منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری در شرکت ها، از کجا می آید و سهم هر کدام از روش ها، چقدر است.

وی با بیان اینکه در تامین مالی شرکت ها، سه حوزه مشخص وجود دارد، تصریح کرد: در سراسر دنیا تامین مالی از طریق بازار پول، بازار بدهی و بازار سرمایه انجام می شود و هر کدام از این روش ها دارای یک بخش داخلی و یک بخش بین المللی و خارجی است.

دانش جعفری ضمن مقایسه وضعیت تامین مالی شرکت های ایرانی با شرکت های خارجی گفت: پژوهش های انجام شده نشان می دهد تامین مالی خارجی توسط شرکت های داخلی، سهم پایینی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در تامین مالی خارجی، موضوع حائز اهمیت آن است که سهم بخش خصوصی در تامین مالی خارجی، بدون ضمانت دولت باشد.

وزیر اسبق اقتصاد در ادامه به سهم هر یک از روش های تامین مالی در داخل اشاره کرد و گفت: در ایران سهم بازار پول از تامین مالی شرکت ها  90 درصد، سهم بازار بدهی 4 درصد و سهم بازار سرمایه 6 درصد است؛ اما وضعیت در کشورهای صنعتی بسیار متفاوت است؛ به طوری ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات سهم 3 بازار در تأمین مالی شرکت ها

جزییات سهم 3 بازار در تأمین مالی شرکت ها