مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 17:052023-09-29پزشكي

پشه خونخوار آئدس در اسکله های استان بوشهر


مدت زمانی است که پشه خطرناک آئدس در اسکله های استان بوشهر جا خوش کرده و این احتمال وجود دارد که انواع بیماری های واگیر دار را با خود به نقاط مختلف ترانزیت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، بهرامیان مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهربات بیان اینکه اسکله های استان بوشهر مستعد رشد و انتقال پشه آئدس بوده و باید هشدارهای بهداشتی جدی گرفته شود، تاکید کرد: با توجه به زیستگاه های لاروی و محیط تخم گذاری و مقاومت تخم پشه آئدس نسبت به خشکی تا حدود 400 روز، اسکله ها به عنوان مبادی ورودی کالا و مسافر می تواند یکی از محل های بالقوه انتقال، رشد و تکثیر پشه آئدس در استان بوشهر باشد.

وی اضافه کرد: رفتار پشه آئدس در خونخواری و همچنین بیماری های خطرناک ناشی از گزش این پشه به گونه ای است که می بایست اقدامات کنترلی نسبت به این پشه ایجاد شود و همه نهادها و دستگاه های اجرایی به کمک دانشگاه علوم پزشکی و شبکه ها بهداشت و درمان بیایند.

بهرامیان در پایان هشدار داد: پشه آئدس مایل به تکثیر و تخم گذاری در محیط های مرطوب مانند آب های راکد و حتی آب بسیار کم به اندازه آب درون یک قاشق است و با این شرایط بهسازی محیط و نحوه عملکرد شهرداری ها به عنوان متولیان امر بیشترین نقش را در تکثیر آئدس و شیوع یا پیشگیری از بیمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشه خونخوار آئدس در اسکله های استان بوشهر

پشه خونخوار آئدس در اسکله های استان بوشهر