مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:502023-09-26اجتماعي

خراسان جنوبی و گردوغبارهای ناشی از بیابان زایی


در خراسان جنوبی با یک نوع از آلودگی هوا سر و کار داریم که امروزه به عنوان بدترین نوع آلودگی شناخته شده و آن گرد و غبار است.

- ایسنا/خراسان جنوبی در خراسان جنوبی با یک نوع از آلودگی هوا سر و کار داریم که امروزه به عنوان بدترین نوع آلودگی شناخته شده و آن گرد و غبار است.

بیش از یک سوم وسعت 15 میلیون هکتاری خراسان جنوبی را یعنی 5 میلیون و 400 هزار هکتار آن را عرصه های بیابانی به خود اختصاص داده است که از این وسعت 5 میلیون و 400 هکتاری عرصه های بیابانی حدود 5 میلیون هکتار مناطق تحت فرسایش بادی است و باز بیش از دو میلیون 100 هکتار این عرصه ها کانون های بحرانی فرسایس بادی ست.

با این پیش فرض پرسشی که به ذهن می رسد این است که آیا با وجود استمرار 22 ساله قهر طبیعت شاهد افزایش عرصه های بیابانی در خراسان جنوبی بوده ایم؟ علی محمد طهماسبی بیرگانی، دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار 13 اردیبهشت ماه امسال در وبینار آینده پژوهشی برنامه های حفاظت و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور با بیان اینکه 23 استان کشور دارای کانون گرد و غبار هستند، اظهارداشت: به ترتیب 6 استان خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان و هرمزگان 85 درصد غبارخیزی کشور را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی و گردوغبارهای ناشی از بیابان زایی

خراسان جنوبی و گردوغبارهای ناشی از بیابان زایی