موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 10:502023-10-06ورزشي

دلایل ابتلا به افسردگی فصلی


افسردگی فصلی نوعی از افسردگی هست که فرد هر ساله در یک دوره خاص درگیر آن می شود.

- جی پلاس ، با شروع پاییز و فصل زمستان شاهد این هستیم که برخی از افراد دچار افسردگی فصلی می شوند.

افسردگی فصلی نوعی از افسردگی هست که فرد هر ساله در یک دوره خاص درگیر آن می شود؛ که معمولا در پاییز و زمستان اتفاق می افتدو به ندرت نیز در فصل تابستان دیده می شود.

این نوع از افسردگی معمولا در بین بزرگسالان 18تا 30 سال مخصوصا در زنان بیشتر دیده می شود.

برای افتراق و تشخیص این اختلال باید فرد حداقل در 2 سال متوالی، در یک فصل خاص به آن مبتلا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ خانم کاظمیان طراحان روانشناس گفت: افسردگی یک نوع حالت خلقی است که خودش را با بی انگیزگی، عدم تمایل به انجام فعالیت ها و بی علاقگی نشان می دهد و بر افکار، رفتارها، احساسات و عملکرد افراد تاثیر می گذارد.

از علائم به خلق پایین، عدم علاقه به فعالیت های روزمره، کاهش سطح انرژی، خواب زیاد، اضافه و یا کاهش وزن و اشتها، اضطراب، احساس بی ارزشی و ناامیدی، سنگین شدن دست و پا اشاره کرد.

فردی که به افسردگی مبتلا می شود، دلایل ابتلا به افسردگی فصلی وی گفت: یکی از دلایلی که می توان به آن اشاره کرد کاهش سروتونین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل ابتلا به افسردگی فصلی

دلایل ابتلا به افسردگی فصلی