مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 18:152023-10-18اقتصادي

در کشور 400 چشمه ثروت شناسایی شده است


در کشور 400 چشمه ثروت شناسایی شده و هر استان چند چشمه ثروت دارد که نقاطی برای تولید کالای خوب رقابتی هستند.

- معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: در کشور 400 چشمه ثروت شناسایی شده و هر استان چند چشمه ثروت دارد که نقاطی برای تولید کالای خوب رقابتی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن رضایی در نشت معاونان اقتصادی استانداران کل کشور گفت: در مورد تجارت در جلسات قبل صحبت کردیم و یکی از مهم ترین بخش های آن مساله کریدورها و ترانزیت است.

یعنی کشور اگر هیچ کار تولیدی هم نکند فقط از طریق ایجاد کریدورهای شمال و جنوب و شرق و غرب می تواند سالانه تا 100 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

وی با تشریح موقعیت استثنایی کشور در حوزه ترانزیت گفت: ایران با داشتن 15 همسایه موقعیت فوق العاده ای در جهان داراست که آخرین بار از این مزیت در زمان صفویه استفاده شد و در دوران قاجار و پهلوی این استعداد از بین رفت.

معاون اقتصادی رییس جمهوری یادآور شد: امروز استعمارگران می خواهند این مزیت بزرگ ایران را بی خاصیت کنند و می بینیم که قصد ایجاد کریدور شمال به جنوب از طریق پاکستان، افغانستان و تاجیکستان و ایجاد کریدور غرب از طریق هند و عربستان و اسراییل یا بصره و ترکیه و کریدور شمال را از طریق قزاقستان و آذربایجان دارند، تا اینگونه چندین کریدور بدون حضور ایران بوجود بیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در کشور 400 چشمه ثروت شناسایی شده است

در کشور 400 چشمه ثروت شناسایی شده است