مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-11پزشكي

نقش سندرم تخمدان پلی کیستیک در ایجاد تصویر بدنی منفی نوجوانان


یافته های یک مطالعه در مورد تاثیر سندرم تخمدان پلی کیستیک در تصویر بدنی نوجوانان نشان می دهد که این سندرم می تواند در ایجاد تصویر بدنی منفی در نوجوان نقش داشته باشد.

- یافته های یک مطالعه در مورد تاثیر سندرم تخمدان پلی کیستیک در تصویر بدنی نوجوانان نشان می دهد که این سندرم می تواند در ایجاد تصویر بدنی منفی در نوجوان نقش داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از مشکلات شایع در حوزه سلامت سیستم باروری و غدد درون ریز است که عوامل مختلفی در بروز آن نقش دارد.

تعداد قابل توجهی از زنان و دختران جامعه با این سندرم دست به گریبان گیر هستند.

علائم این سندرم شامل طیفی از اختلالات است که تحت تاثیر به هم ریختن ترشحات هورمونی و بالا رفتن هورمون های مردانه که به آن هیپرآندروژنیسم گفته می شود، ایجاد می شود.

علائمی مانند پرمویی، ریزش مو، برهم خوردن نظم سیکل قاعدگی و آکنه یا جوش های صورت، از جمله علائم این سندرم هستند که علاوه بر تاثیرات منفی بر عملکرد ارگان های باروری و کیفیت زندگی افراد، می تواند اختلال در تصویر بدنی نوجوانان نیز به همراه داشته باشد.

دکتر فهیمه رمضانی تهرانی، رییس مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی تولیدمثل پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره مطالعه انجام شده در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سندرم تخمدان پلی کیستیک در ایجاد تصویر بدنی منفی نوجوانان

نقش سندرم تخمدان پلی کیستیک در ایجاد تصویر بدنی منفی نوجوانان