مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 12:152023-10-16سياسي

تکلیف مجلس برای مرکز ملی فضای مجازی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرکز ملی فضای مجازی موظف کردند نسبت به بازنگری، تکمیل و روز آمدسازی سند «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» اقدام نماید و آن را به تصویب برساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز(دوشنبه،24مهر) مجلس شورای اسلامی،  بندهای (الف) و (ب)ماده 65 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرکز ملی فضای مجازی موظف کردند  نسبت به بازنگری، تکمیل و روز آمدسازی سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات   اقدام نماید  و آن را به تصویب برساند.

ماده 56- به منظور افزایش دسترسی به شبکه ملی اطلاعات اقدامات زیر انجام می گیرد: بند(الف)- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی و با ارتقای مدل اقتصادی و تعدیل تعرفه خدمات ارتباطی کشور، امکان اتصال اماکن اداری، تجاری و مسکونی شهرهای هر استان به شبکه ملی اطلاعات را از طریق شبکه دسترسی مبتنی بر تار (فیبر) نوری و دسترسی پر سرعت روستاهای بالای بیست خانوار فراهم کند.

بند(ب)- مرکز ملی فضای مجازی موظف است با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط، ظرف سه ماه از لازم الاجرا شدن این قانون، به استناد ردیف (1) از جدول بند د سند راهبردی جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف مجلس برای مرکز ملی فضای مجازی

تکلیف مجلس برای مرکز ملی فضای مجازی