مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 18:502023-10-20بين الملل

کلیسای تاریخی غزه که سرپناه بود و بمباران شد


کلیسایی که سرپناه آوارگان غزه بود و در حمله هوایی بمباران شد، یکی از قدیمی ترین کلیساهای جهان بود که بین سال های 1150 و 1160 میلادی ساخته شده و به نام «اسقف قرن پنجم غزه» نامگذاری شده بود.

- کلیسایی که سرپناه آوارگان غزه بود و در حمله هوایی بمباران شد، یکی از قدیمی ترین کلیساهای جهان بود که بین سال های 1150 و 1160 میلادی ساخته شده و به نام اسقف قرن پنجم غزه نامگذاری شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کلیسای ارتدوکس سنت پورفیریوس یونان یکی از چندین مکان تاریخی و دینی است که از زمان آغاز حمله به غزه، تخریب شده است.

این کلیسا سرپناهی بود برای ساکنان آواره شده غزه، که در حمله هوایی پایان سیزدهمین روز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس، فروریخت.

وزارت کشور فلسطین اشغالی اعلام کرده که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از آوارگانی که در کلیسا پناه گرفته بودند، کشته و زخمی شده اند.

الجزیره پیش از تخریب این کلیسا، که سرپناه آوارگان غیرنظامی غزه شده بود، با این تیتر که جنگ دین نمی شناسد ، وضعیت قدیمی ترین کلیسای غزه را که به مسلمانان و مسیحیان پناه داده بود، گزارش کرد؛ کلیسای سنت پورفیریوس به پناهگاهی برای آوارگان بمباران اسراییل تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیسای تاریخی غزه که سرپناه بود و بمباران شد

کلیسای تاریخی غزه که سرپناه بود و بمباران شد