مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-13اجتماعي

نصب دستگاه هشدار زلزله در تهران


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از راه اندازی سامانه هشدار سریع و ساخت 50 ایستگاه شتاب نگار در اطراف پایتخت خبر داد.

- به گزارش  تابناک به نقل از همشهری آنلاین، علی نصیری در کارگاه یک روزه معرفی سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران با اشاره به ساخت 50 ایستگاه شتابنگار در اطراف شهر تهران و تکمیل آن به منظور راه اندازی سامانه هشدار سریع زلزله از این روز به عنوان یک روز تاریخ ساز در مدیریت بحران کشور نام برد.

او گفت: مطابق پژوهش های انجام گرفته 14 مخاطره در کشور واجد اولویت شناخته شده اند که می توانند کشور را دچار مسئله و بحران کنند.

نصیری افزود: مخاطره زلزله بعد از سیل دومین مخاطره ملی شناخته شده است و در شهر تهران هم که بنا به بعضی روایت ها شاید حتی نیمی از بار لرزه خیزی کشور را به تنهایی بر دوش می کشد، یک پهنه پر از گسل با تاریخی پر از رویداد زلزله است .

به نحوی که تقریبا هر 158 سال یکبار یک زلزله با بزرگای بیش از 5/5 ریشتر را تجربه کرده است.

وی گفت : اگر ما موضوع زلزله را حادثه غیر مترقبه بگذاریم، حتما خود را گول زده ایم، چون زلزله به صورت مستمر در این شهر و در کشور در حال رخ دادن است.

نصیری در ادامه با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای راه اندازی سامانه هشدار سریع و ساخت 50 ایستگاه شتاب نگار در اطراف پایتخت به منظور تکمیل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب دستگاه هشدار زلزله در تهران

نصب دستگاه هشدار زلزله در تهران